Friday 12 August 2011

TRIAL OH TRIAL !!

Assalammualaikum :)
_________________


aduihhh...tinggal tiga minggu jep lagi aku nak menghadapi peperiksaan percubaan STPM..serius aku cakap aku belum study lagi..biasa la da memang habits aku selalu study di saat2 akhir..bukannya apa, takut nanti study awal2 semua lupa..haa..kan da susah..tp bila nk study akhir2 ni semua jadi kalut..mak oii, byk betol yang nk kena bca..time tu mula la menggelabah x tentu psl..pdan dengan muka hang, sapo suh hang xstudy :( ayoyoyo


jadual trial blom dpt lagi..tp aku da tau bila aku akan exam, iaitu seminggu selepas raya...alamak..raya?? hurmm baru plan nk raya sakan taun nie, nak kumpul duit raya byk2..alamtnya mmg xla..time raya2 kena la buka buku, bkan buka muka buku k..hehe..tp bgos jugak, lau sedara mara tgk aku bca bku msti dyowg puji kn..HAHAHA..pdhal itu semua lakonan semata-mata..sbar jela yek =)


aku kena mnghabiskn 4 subjek yg kesemuanya memrlukan aku untuk mnghafal..untuk STPM aku amek subjek Bahasa Melayu, Pengajian Am, Pengajian Perniagaan dan Sejarah..toatal semuanya ada 8 paper kena jwab..maknanya dalm 2 mnggu lbh jugak aku terpaksa berhempas pulas untuk study..dalam banyak2 benda, aku paling x suka exam..kowg suka x?? ntah aku sendiri pon tak tau kenapa, tp kalau boleh aku trus nk STPM..bukannya nk berlagak pandai, tapi aku malas da nk pergi sekolah..hehe..terasa mcm aku nie mcm2 budak2 bila pakai baju sekolah..HEE~


tp apa2 pon, aku mesti study jugak because it is my future..masa depan aku berada dalam tangan aku..so, kena la study rajin2..bak kata orang " not study hard, but study smart "..itu yang aku selalu sematkan dalam diri aku bila nk study..


aku berdoa agar Allah memakbulkan segala doa aku agar aku berjaya bukan sahaja di dunia malah di akhirat jugak..insyaAllah..semoga segala usaha aku tidak akan sia2 dan berbaloi-baloi..aku berharap agar aku dapat menjawab soalan trial nanti dengan mudah dan mendapat result yang cemerlang..begitu juga dengan STPM yang akan tiba beberapa bulan sahaja lagi..so kepada membe2 yang amek STPM taun nie, kita berusaha bersama2 agar kejayaan menjadi milik kita ok =) 4 flat STPM 2011


nota : Sijil Tinggi Pelajaran ke or Sijil Tunggu Pinangan ? 
         HAHA :P

No comments:

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...