Friday 5 October 2012

Saya Mahasisiwi UiTM ♥






Hye ^_^



Wahhhhhhh!! akhirnya dapat jugak lepaskan rindu pada blog kesayangan ni. Dah bersawang kot aku tengok. Lama gila tak update blog and share pada korang semua cerita2 yang terbaru. Kalau update pun setakat Wordless Wednesdya je yang sempat :P hahaha. Tapi, hari ni disebabkan aku tak berapa nak busy sangat, aku nak update blog and share semua cerita kepada korang semua. huehuehue :)


Kalau korang semua nak tahu, aku sekarang sudah bergelar seorang Mahasisiwi Universiti Teknologi Mara ( UiTM ). Aku bersyukur sangat2 sebab aku diberi peluang untuk terus belajar bagi peringkat Ijazah Sarjana Muda ni untuk kos Office System Management ( OM ) di Jengka, Pahang. Kalau korang semua nak tahu, bila pertama kali aku dapat tahu yang aku dapat kampus di Jengka, memanglah sedih sangat2. Sebabnya jauh dari family. Aku orang Johor, last2 dapat dekat Pahang. Mana tak sedihhh :'( Aku sebenarnya mengharapkan agar aku dapat tempat yang dekat2 dengan rumah aku je, macam Melaka or Shah Alam sebab senang sikit nak balik kan. Last2, tengok dapat kat Jengka. Time tu mula fikir Jengka ni kawasan yang dikelilingi hutan2 dan merupakan kawasan Felda. Lagipun, Johor ke Pahang sememangnya jauh dan mengambil masa selama 6 jam untuk sampai ke UiTM. Susah la nak balik selalu kan. Tapi demi belajar kena la berkorban sikit. ye tak? hehe ( sedapkan hati je ni. hehehe ).






Ini dia kad matrik aku. burokk pic ni!! :(


Bila dah bergelar pelajar universiti ni, automatik semuanya berubah. Life kita berubah, kita akan dapat kawan baru, dan kita mesti kuat dari segi fizikal dan mental. Sebabnya banyak cabaran yang kita akan hadapi bila bergelar Mahasiswi ni, lagi2 bila berjauhan dengan family kan. Tapi alhamdulilah, kawan2 aku semuanya okay. Roomate aku semua memang the best la. Untung dapat satu bilik dengan diorang. hehehe. Actually roomate aku ada 6 orang dan of course la datang dari macam2 negeri. Ada yang datang dari KL, Pahang, Kelantan dan juga Perak. Dan yang paling best, budak2 degree dapat tinggal dekat Kolej Kediaman Baru. wink2 :) jangan jeles ye semua. haha. Kolej baru, means semuanya baru la kan? Dan bilik aku dekat tingkat bawah sekali. So, tak payah la aku tiap2 hari nak naik and turun tangga je kan. Kalau tak badan yang dah kurus ni pun jadi makin kurus. hahaha :P





Inlah Kolej Kediaman Baru kami :)
Sumber : Google




Ini pulak gambar bersama dengan roomate2 ku yang awesome :D























Bila dah dapat masuk Degree ni, dah tak ada masa untuk main2 lagi dah. Fokus on your study and try to get the best result. Even aku amik Kos OM, subject dia pun agak tough jugak. Mana ada benda yang senang kan dalam dunia ni? So, aku tak boleh nak playfull sangat, sebab cuma 3 tahun je aku kena fokus study and lepsni bolehla grade. haha. Yang paling susah, subjek semua in Englishh. Agak tergagap2 jugak aku nak speaking bila lecturer tanya soalan. But the confident level is important to make others think positive about ourselve. Even tak tahu nak speaking or our grammar tunggang langgang sekali pun, we need to try and build a confident right? ( tetiba speaking la pulak :P ngeh3 ). 


Ada 6 subjek yang aku kena study and aku berharap sangat supaya Allah mempermudahkan segala urusan pembelajaran aku untuk semester yang pertama ni. InsyaAllah :) dan semestinya aku akan menjadi semakin busy dan busy dengan segala assigment, group project, quizzes, test and banyak lagi aktiviti2 yang akan dijalankan minggu hadapan. I hope everthing will be okay and I wish to be a good student and study hard for my degree level.


Okay, that's all for today. Tak sabar nak balik Johor 23hb Oktober ni. Sebab cuti Hari Raya Haji. Best sangat dapat cuti 10 hari. Boleh lepaskan rindu dekat rumah, family and dengan yang tersayang. Tak sabar nak balik and jumpa dengan dia. wait for me yeahh :) yehuuuu!!!







3 comments:

Liyana Azhar said...

hai.. selalu bace entri cik pelangi..
thniah dh smbg stdy.. kt mne2 pn ok..
jauh dgn fmily tuh adat la dlm bljar.. bila lagi nk merantau :) be strong girl..

Izzah Shahidan said...

tahniah :) izah duk pahang tp tecampak kat uitm penang n dpt kos marketing. lagi jauh kot. papepun good luck.

Unknown said...

jengka pon bes gak.betul tak?hehe

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...