Wednesday 11 April 2012

Gempa Bumi Di Acheh







Hye ^_^







Tsunami sudah melanda Pulau Simeulu dengan ketinggian 6 meter. Kelajuan ombak selepas gempa bumi yang akan melanda bandar aceh sebentar lagi adalah 756 km/j. Ombak tsunami dijangka tiba di Georgetown pada 9:11 PM dan Port Dickson pada 2:10 AM.


Gambar selepas kejadian :













Langit Acheh selepas gegaran


Menurut sumber, gegaran kedua telah berlaku di Pulau Pinang..mungkin ini adalah ujian daripada Allah kepada umatnya supaya sentiasa mengamalkan ibadat dan menjauhkan diri daripada maksiat dan kemungkaran..hopefully everything will be fine..marilah kita sama2 berdoa agar sedara-mara kita di sana semuanya selamat dan amik la iktibar daripada kejadian yang berlaku pada hari ini :)

Kepada sesiapa yang tinggal berhampiran dengan pantai diminta untuk berhati-hati dan tidak menghampiri kawasan pantai untuk mengelakkan sebarang kemungkinan yang boleh berlaku susulan daripada bencana alam tersebut..marilah kita sama2 muhasabah diri dan membetulkan kesilapan yang pernah kita lakukan..sesungguhnya kita hanyalah manusia biasa yang tidak pernah lepas daripada melakukan dosa..InsyaAllah, aminnn.




2 comments:

SyieraDahhari said...

Ya Allah, harap2 semuanye selamat..
langkah berjage tak ley di endah..

laskar pelangi said...

semoga semuanya dalam keadaan baik dan selamat

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...