Friday 17 February 2012

Penipuan Wanita Dalam Facebook !








Hye ^_^







Banyak hal yang boleh anda lakukan di Facebook. Tidak hanya sebagai tempat bersosial, jejaring ini juga boleh dijadikan tempat untuk memantau atau mempengaruhi orang lain.

Berikut pendapat beberapa lelaki yang membicarakan hal yang mengejutkan yang boleh dilakukan oleh wanita di Facebook :)




1. Membuat Profil Palsu Untuk Mengintip Bekas kekasih

Hal satu ini mungkin nampak ekstrem. Tapi, banyak wanita sengaja membuat profil palsu untuk membolehkan mereka memantau bekas kekasih tanpa diketahui pasangannya. Daripada menelefon atau mengirimkan sms, sekadar menulis " Apa khabar? " di wall Facebook, cara ini lebih aman.

2. Memanipulasi Penampilan

Menurut lelaki, tidak sedikit wanita yang sering memasang foto di Facebook untuk menampilkan citra diri yang tidak sesuai realitinya. Dalam foto-foto mungkin ingin terlihat lebih seksi, cantik atau sebagainya, dan berlawanan dengan kenyataan.

3. Menulis Status Berlebihan Dan Provokatif

Status di Facebook boleh dibaca oleh sesiapa sahaja dan banyak wanita yang menggunakannya untuk tujuan provokasi atau pamer. Bagi lelaki, hal yang paling menyebalkan adalah ' curahan hati ' soal kehidupan peribadi di status tersebut. 

4. Memasang Foto Yang Membuat Orang Lain Cemburu

Status sudah berhubungan dengan seseorang, tetapi dalam beberapa foto terlihat mesra dengan lelaki lain. Hal ini seperti ' membakar ' rasa cemburu pasangan dengan cara keanak-anakan. Foto itu juga menurut lelaki sengaja untuk membuat orang lain mempertanyakan hubungannya, den memberikan perhatian kepadanya.

5. Status Hubungan Palsu

Beberapa wanita bujang banyak memasang status hubungan dengan meletakkan ' in a relationship '. Hal ini dilakukan untuk menghindari reaksi kasihan orang atas statusnya yang masih bujang. Hal ini menurut lelaki, sangat tidak masuk akal kerana status tersebut menghambatnya mendapatkan pasangan.







2 comments:

SITI NUR AMIRAH ! said...

paling setuju yang no 2 tu (Y) btw , jom baca entry kite pulak :) http://myrasiti.blogspot.com/2012/02/mane-dapat-name-peah.html

Eein Azryn said...

setuju2. lebih2 lagi yang no 2 & 3 tu.

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...