Saturday 18 February 2012

Perkara Yang Perempuan Suka :)







Hye ^_^







Adakah korang (lelaki) sudah cukup faham dengan orang perempuan? Dah ‘cukup masak’ dengan perangai orang perempuan? Hari ini aku nak kongsi dengan korang semua tentang Perkara Yang Perempuan Suka :)


1.  Perempuan suka dibelai 
Perempuan ni memang suka dibelai. Ni aku yakin sebab aku jugak perempuan! Tak caya buatlah. Alah tak susah mana sebenarnya nak belai. Contohnya, masa tengok tv tu cuba-cuba urut kaki ke atau belai-belai rambut dia ke. Haa tu la belai namanya. Tapi khas untuk suami isteri yang sah berkahwin sahaja :)
2.  Perempuan suka dipuji
Lagi banyak korang puji, lagi kembang lah hidung dia…haa puji la lebih-lebih yer…muahahaha..macam aku la tu..hehe
3.  Perempuan suka makan 
Terutamanya yang sweet-sweet contohnya aiskrim, cokelat dan lain-lain. Betul kan? Tapi memang, setiap kali orang lelaki bagi hadiah cokelat ke kat awek2 dia, memang diorang suka giler. Contohnya aku la..haha
Perkara Yang Perempuan Suka
4.  Perempuan suka handbag dan kasut 
Kalau dah tak ada idea hadiah apa nak bagi. Korang beli jer handbag ke atau kasut. Pasti orang perempuan tak pernah menolak punya.
5.  Perempuan suka SHOPPING 
Ni confirm TEPAT! Betul tak orang perempuan? So, aku tak perlu huraikan  point ni la yek sebab aku pon kaki shopping..hehe
Perkara Yang Perempuan Suka
6.  Perempuan suka yang cantik-cantik dan comey-comey 
Pantang nampak benda cantik…sure diorang akan kata ; “eeiiiyyyy comeynye…geramnye….” . Contohnya baby, kucing dan sebagainya. Terutamanya yang muda remaja dan dewasa la. Kalau golongan makcik dan ke atas tu, mungkin point ni tak tepat sangat kot.
7.  Perempuan suka ber’GOSSIP’ dan mengumpat 
Haaa yang ni ‘tak berani’ nak ulas panjang-panjang. Tapi kalau tengok keadaan sekeliling korang,  rasa ramai yang bersetuju dengan point yang ni. Yang ni kadang2 jela aku buat. Hahahahaha
8.  Perempuan suka warna pink 
Kita lihat dan dah jumpa ramai perempuan yang suka warna ni. Habis semua dia nak pink. Baju, seluar, beg, kasut…semua nak pink. Mengapa yer? Orang perempuan boleh bagi reason tak? ;) Contohnya aku la, habis baju2 aku, barang2 aku kebanyakannya yang berwarna pink sebab lawa kot..hehe
.
9.  Perempuan suka kata ; “lelaki semuanye same je! EGO!” 
Hehe, lelaki memang mempunyai ego tersendiri (bergantung pada individu). Tapi betul ker ‘lelaki semuanya sama?”. Mungkin sama dari beberapa segi, tak sama secara total.
10.  Perempuan suka kalau ada orang caring @ ambil berat pasal dia 
yer lah, jiwa orang perempuan kan lembut. So, memang suka sangat lah kalau orang ambil berat pasal dia. Tapi tengok jugaklah aku rasa. Kalau orang yang ambil berat tu ialah orang yang dia tak suka, dia menyampah jugak kot. Entahlah. Tapi secara fitrahnya, orang perempuan ni memang suka diambil berat tentangnya. Setuju, orang perempuan??
11.  Perempuan suka hiburan 
Hampir semua perempuan yang admin kenal, diorang suka sangat dengar radio. Radio pulak, bukan IKIM.FM yer…pastinya ERA, HOT FM, MUZIK FM dan sebagainya. Rancangan TV pun sama, kalau korang perhatikan, orang perempuan memang suka tengok rancangan hiburan. Jarang sangatlah perempuan yang minat baca buku lebih dari minat tengok TV. Kalau tengok cerita pun cerita yang jiwang2 yang cintan cintun..mulalah tangkap feeling time tu dan sampai menangis2. hehehe
12.  Perempuan yang baik memang suka kepada lelaki yang boleh membimbing ke jalan yang diredhai Allah s.w.t. 
Ni pun aku tak perlu nak ulas panjang. Tapi buktinya, tengok imam muda. Ramai perempuan suka ke, atau ramai perempuan tak suka? Aku yakin, yang suka lebih ramai kot? So, betul lah perempuan suka kepada lelaki yang dapat bimbing dia. Kan kan kan?? Tapi perempuan yang baik untuk lelaki yang baik :)



3 comments:

Sarah Mnasir said...

btol uh :)

H.K.L said...

suka yang nombor tiga~ wanni pun suka makan! hehek

Unknown said...

yg lain mmg betul..satu je x suka..
husna x suka wrna pink..tp xtaw knapa dlm almari bnyak sgt wrna pink..kah3..

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...